iPhone vs Samsung. Și dacă vă spun că nimeni nu a copiat pe nimeni?

E atât de amuzant să vezi pe Facebook și pe bloguri oameni care se contrazic cu privire la cine a copiat pe cine în “războiul” Samsung – iPhone. După fiecare lansare, indiferent că vorbim de un nou Galaxy sau de un nou iPhone, apar haterii de serviciu și în trei fraze demontează toată strategia unei companii. Că vor pune mâna vreodată sau nu pe unul, asta nimeni nu știe.

Să ne înțelegem, forma dreptunghiulară, eventual niște colțuri rotunjite și un buton la baza telefonului nu prea reprezintă un patent. Aruncați un ochi aici să vedeți cum arată un Samsung din clasa medie de acum doi ani.

Apple a renunțat la o întreagă filosofie prin lansarea iPhone 6 și 6 Plus. Steve Jobs spunea că nimeni nu va cumpăra un telefon pe care nu îl poți cuprinde într-o mână. S-a înșelat, dar Apple a înțeles asta și s-a adaptat. De la o diagonală de 4 inchi au trecut la 4.7 și 5.5. Când la mijloc stau miliarde de euro nu prea mai stai pe gânduri. Rezultatul? 73 de milioane de telefoane vândute doar în ultimul trimestru al anului trecut.

Samsung adoptă exact aceeași strategie. Li s-a reproșat că nu renunță la carcasa de plastic, iată că au făcut-o. Samsung 6 și 6 Edge vin cu o margine de aluminiu, iar spatele este acoperit în întregime cu sticlă Gorilla Glass 4. Bateria integrată, lipsa slotului de card, Samsung Pay și un senzor de amprentă încorporat în butonul de home. Vă sună cunoscut? Bineînțeles, sunt elemente regăsite mai degrabă pe un iPhone, dar țin doar de strategie.

Cred că Samsung a înțeles că trebuie să te pliezi pe cerințele clienților pentru a avea succes, urmând aceeași cale pe care a ales-o și Apple. Oamenii vor materiale de calitate? Le dăm materiale de calitate. Cineva care cheltuiește 800 de euro pe un telefon preferă să dea 100 de euro în plus pentru a avea sticlă în loc de plastic.

Numărul mare de iPhone-uri vândute arată că sistemul de operare nu reprezintă un impediment atât de mare în abandonarea unui brand pentru celălalt. Ține doar de înțelegerea nevoilor clienților. Mai rămâne ca unul din ei să înțeleagă că nu dorim neapărat procesoare octa-core, ci o baterie care să țină două zile, nu 10 ore.

Screen Shot 2015-03-03 at 1.26.06 PM

Comments

  1. Reply

    • By Marius

      Reply

Leave a Reply to Marius Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>